Hvorfor velge en Partner
Noen ganger kan det være greit å overlate arbeidet til ekspertene, og når det gjelder Google annonsering kan du spare mye penger på det også. Google ekspertene vet hvordan du skal få mest mulig ut av ditt budsjett ved å sette opp en skreddersydd kampanje for din bedrift. For plassering på førstesiden på Google er det nemlig ikke bare størrelsen på lommeboken som spiller inn.
Årlig kursing og eksaminering
For å bli sertifisert må bedriften vise profesjonell kompetanse og ferdigheter innen Google Ads. Dette gjøres gjennom årlig kursing og eksaminering innenfor følgende områder:
- Søkeannonsering
- Bannerannonsering
- Videoannonsering
- Shopping-annonsering
Søkeannonsering
En søkeannonse er den annonsen som vises på søkeresultatsiden til Google når du søker etter en spesiell tjeneste eller et produkt. Fordelen her er at annonsøren kun betaler for klikk på annonsen, enten det er klikk for å besøke nettsiden eller klikk for å ringe opp bedriften.

Bannerannonsering
Bannerannonser er annonsene som dukker opp når du f.eks. leser avisen på nett eller når du bruker en app på telefonen. Dette er en smart metode for å visuelt vise frem hva bedriften har å tilby. Denne typen annonsering betales også kun gjennom faktiske klikk.

Videoannonsering
Videoannonser er annonsene som dukker opp på YouTube. Fordelen her er at annonsøren kun betaler om en person faktisk har sett på annonsen og man slipper å kaste bort penger på å vise annonser til personer som ikke er interessert.

Shopping-annonsering
Du har kanskje sett de små boksene med produkter og priser på søkeresultatsiden til Google? Kanskje har du også brukt disse til å finne produktene du søker? Dette er Google sine shopping-annonser og de fungerer på samme måte som all annen Google annonsering, du betaler kun når folk viser interesse.
